25 september 2010

#41 JORUNN GÖRANSSON

Spelarpresentationerna fortsätter, här näst, nr 41, Jorunn Göransson, assisterande lagkapten (tillsammans med Elin Tjärnström).

Position Back
Född 910610
Moderklubb Björkekärrs IK (nu IBK Göteborg, spelade där 2001/02 - 2006/07)
Landskamper 16 U19
Kom till PW inför säsongen 2007/08

Smeknamn
Jojjo, Ojjo, Jurra, Jorpa, Jorpen, Jorpi, Jorpis, Jurpa, Jp, Jurre, Joris, Jeepi, Jurana, Jorran, Yoshi, Kapillär-cap, mini-cap, vice Bitch. Kärt barn har många namn, eller så gillar ingen mitt riktiga namn...

Varför har du det tröjnummer som du har?
Nummer 11 var upptaget när jag kom till Pixbo Wallenstam så jag fick välja ett nummer som ingen annan damspelare från F92 till elitlaget hade. Jennie Svedberg hade 41 tidigare och hon sa att det var bra, så jag körde på det.

Vilket lag möter ni i SM-final i år? Djurgården eller Rönnby.

Sätt in dig själv i en drömfemma (innehållande bara innebandydamer) Sofia Selin, Rebecca Skogsén, Cattis Arbelius, Lina Forsberg

Innebandyförebild Isabell Krantz, förmodligen Sveriges bästa back på damsidan när hon vill.

Vem i laget är...
Kloker: Anna Johansson
Blyger: Ingen
Glader: Finns många!
Butter: Jag och Jennie S när vi har förlorat
Prosit: Mikaela Johansson
Trötter: Renewarna som hänger i caféet
Toker: Emelie Erdtman eller Isabell Krantz, dagsformen avgör!

Vem i laget...
Kommer alltid sent: Anna Johansson
Har det mest stökigt på sitt hotellrum på bortamatcherna: Mickan kanske?
Har mest städad på sitt hotellrum på bortamatcherna: Anna Johansson
Sitter längst fram i bussen (av spelarna) Jennie Svedberg
Sitter längst bak i bussen (av spelarna) Bitchen verkar ha bokat den platsen
Är sämst förlorare: I Prag var det jag men alla är vinnarskallar som hatar att förlora.
Väljer filmerna till bussresorna? Oklart nu när Winkler inte är med

FLER SPELARPRESENTATIONER
#7 Sofie Engel
#12 Johanna Dahlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar